English (Google Translate)

Saturday, June 05, 2010

Det oväntade i livet

När jag vill gå runt och ströfota så beger jag mig ofta till Washington Square Park. Där händer det alltid något. Så även i går. Lite sådär i smyg stod jag och fotade en man med långt skägg och rastaflätor när han helt oväntat vänder sig mot mig.

Han slår ut med armarna och..... ger mig en kram. Ett bra alternativ istället för att ta till våld tycker jag. Där stod jag med mina armar rakt ner, omfamnad av en för mig okänd man.

"I'm leaving" var det första jag fick ur mig efter att den värsta chocken lagt sig. Sakta började jag gå hemåt funderandes på vad som just hade hänt mig.

6 comments:

Christer Hedberg said...

Haha! Kanske en taktik för kändisarna att köra mot paparazifotograferna :-)

stefan said...

Vad är din samlade bedömning så här efteråt?

Linnea said...

Humor på hög nivå tycker jag. Tänk om fler löste situationer på det sättet. Ganska harmlöst.

Härligt blogg tycker jag. Jag älskar svartvitt och så även New York.

Pontus Höök said...

Christer, det är slut med kändismagasin om den taktiken används på paparazzis, det blir inga bilder tagna. Tror det kan påverka fotojournalistiken negativt också :D Stefan, är fortfarande lite konfunderd över episoden.. Linnea, stämmer . Blev aldrig rädd. däremot väldigt ställd. Kul du gillar bloggen!

Linnea said...

Fick du ingen bild på rastamannen?

Pontus Höök said...

Linnea, jag har en bild på honom halvt från sidan. Känner mig inte manad att lägga ut den dock efter vad som hände :D